понеділок, 3 квітня 2017 р.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ КАРТ

Ще в дитячі роки мені подобалося малювати географічні карти з вигаданими фантастичними країнами. Позначати на них міста, а потім з'єднувати їх залізницями. На берегах морів малювати міста-порти і прокладати морські шляхи. У шкільні роки я навіть колекціонував справжні географічні карти і атласи. Найбільша у мене була карта України. Вона була приблизно розмірами 2 на 2,5 метри. Я з сусідськими хлопцями розгортав її на підлозі. Ґудзики – були наші автомобілі, якими ми подорожували по глянцевим дорогам між містами України. Ось це була гра… напільна, а не якась настільна! Після закінчення школи карта була подарована рідному навчальному закладу.


А ще ми любили бродити по околицях Радомишля, і відкривати для себе, як колумби, нові невідомі нам місця. Любили ходити по місту та розвідувати вулиці на яких ми ніколи не бували. Мені завжди хотілося побачити Радомишль з висоти пташиного польоту, подивитися на його обриси, його вулиці та будинки. По пам'яті я почав креслити вулиці та квартали міста. Це були мої перші карти-плани Радомишля.

Пройшли роки... Дитячі захоплення були витіснені новими юнацькими. Настала зрілість. Якось я купив собі маленький калькулятор, грався їм, і помітив одну цікаву особливість. Коли набрати на калькуляторі будь-яке число та натиснути кнопку «плюс», а потім постійно натискати кнопку «дорівнює», то набране число буде постійно зростати. От, дивина! З калькулятора виходить непоганий лічильник. Ось тут до мене і повернулися з дитинства мої мрії створити карту Радомишля. Калькулятор я пристосував на кермо велосипеда, а з геркону і магніту зробив датчик на колесо. Датчик підключив проводами паралельно кнопці «дорівнює». На калькуляторі набрав окружність колеса 2,16 м . Все! Одометр готовий!

Озброївшись компасом (для виміру кутів), блокнотом і олівцем я почав їздити на велосипеді та проводити виміри. Потім вдома, в масштабі, переносив все на папір.

Первинні паперові карти 90-х років

Не зовсім зручно себе відчувати перед людьми, роз'їжджаючи велосипедом на кермі з калькулятором. Такий собі дядько з дивацтвами. Але в кожної людини свої дивацтва. Гадаю малювати карти, це не дурніші заняття, ніж наприклад, збирати марки.


Паралельно з картою Радомишля, я створював карту прилеглого до міста лісу. 
Карта Радомишля, версія 2006 року

Багато часу було витрачено, сотні кілометрів було наїжджено та пройдено пішки. Пройдено, тому що в першому випадку наші ліси ростуть на пісках, а радомишляни постійно їздять по лісі автомобілями, а також важкі лісовози вивозять з численних вирубок деревину, і під їхньою вагою руйнується тонкий шар ґрунту і лісові дороги та просіки стають піщаними для велосипедиста нездоланними. В низинах, у другому випадку, просіки просто губляться в заболочених і порослих молодою поросллю хащах. Але все ж, з якими труднощами я не стикався, бажання створити карти міста та лісу було досить сильним, і робота тривала.
Ліс біля Радомишля 2006 рік
Хоча якщо бути до кінця чесним, ентузіазм кілька разів залишав мене, і створення карт зупинялося на рік-два, потім знову я повертався до справи. Ось так потроху на папері час від часу матеріалізувалися мої дитячі мрії. Звичайно, на цьому все не закінчилося. Років зо два тому я придбав комп'ютер, трохи пізніше цифровий фотоапарат. Нові захоплення, нові горизонти... Але можливості комп'ютерної техніки не дають мені заспокоїться. І я, ледь навчившись керувати комп'ютерною мишкою і побачивши перший найпростіший графічний редактор Pаint з системного комплекту Windows XP, починаю створювати карти в електронному вигляді. Звичайно, довелося багато, дуже багато-о-о попрацювати, знайти способи як вирішити виниклі задачі за допомогою обмежених можливостей програми Pаint. 
Дачі 2010 рік
Скоро буде рік як я зробив свою першу вилазку в Інтернет. В неті я знайшов кілька варіантів знімків Радомишля і його околиць з супутника. Роздільна здатність фото невелика, але це краще ніж взагалі нічого. Більші можливості має графічний редактор Photoshop. І якщо фото з супутника відредагувати в цій програмі, то може вийти відмінна карта лісу і при тому з мінімальними спотвореннями. Карту Радомишля теж можна поліпшити і зробити її динамічною. Але... як завжди коли є бажання, мало можливостей, а коли є можливості, немає бажання. Хоча хто знає? Може коли-небудь…

2008 рік 

Продовження 2010 рік

«Коли-небудь» настало в грудні 2009 року. На початку літа цього ж року в Інтернеті з'явився знімок Радомишля з супутника DIGITAL GLOBAL. Правда якість знімка бажає кращого, не скрізь можна розлічити малі будиночки, та й хмари закривають частину міста. Але навіть при таких недоліках, радості у мене було безмірно. Нарешті я зміг розглядати рідне місто та його околиці з висоти пташиного польоту. З трепетом я вдивлявся у давно вже мені знайому і рідну мережу вулиць, але вже деталізовану будинками, зеленню дерев, вигинами річок, контурами озер. Тепер я мав фотографічною інформацією, і у мене була програма «Фотошоп» і навички роботи в ній. Ось тільки не було бажання малювати.
Карта Радомишля, версія карти 2017 року
Минуло півроку і якось на початку грудня вирішив спробувати малювати карту на основі космічного знімка. Я так і не зміг зупинитися поки її не намалював. Мої дитячі картографічні фантазії не пропали даремно. Вони втілилися в реальну роботу, в карту якою користуються радомишляни і не тільки. Моя праця була використана в колективному проекті TravelGPS. Де карта Радомишля була адаптована та інтегрована в Навігаційну карту України.

ПІСЛЯМОВА

У новій версії карти 2010 року за основу був взятий супутниковий знімок. Тому карта має високу точність. У версію 2017 року були внесені виправлення, та доповнення, замінені назви 33 вулиць на нові. На карті підписано 135 міських вулиць, 8 – позначені під забудову нового мікрорайону, 4 – прилеглі села Лутівки. Загалом, позначено 147 вулиць. У центрі міста позначена забудова кварталів, а також великі промислові будівлі та багатоповерхові будинки по всьому місту. На карті також підписані деякі державні установи, громадські та приватні підприємства.

Павло Тужик, 2008 - 2017 рік

Немає коментарів:

Дописати коментар