суботу, 17 жовтня 2020 р.

НАМИСТО

1 вересня, середа, 54-й день, +20°С.

Чудовий  все ще літній ранок. Я на озері, яке знаходиться недалеко від будинку моєї матері. На його березі маячить скам'яніла фігура рибалки, очікуючи клювання. Пропливаю чергових своїх 500 метрів і посвіжілий виходжу з води, ступаю на м'який шовковистий трав’яний килим. Сонце променями пестить тіло, даруючи тепло. Очі насолоджуються навколишньою природою, що прокидається після нічного сну.

Це той мінімум прекрасного, що  зміг знайти у новій реальності, в яку потрапив два місяці тому. Життя, взявши мене за руку, повело по стежині, з якої неможливо зійти не розлучившись з людяністю.

Моя 83-річна мати перетворилась на немічну безпорадну істоту,  втративши здоровий глузд, а з ним і особистість.  Двічі на день відвідую її, щоб підтримати згасаюче життя. Колись я для цієї жінки був сином, і вона провела мене від народження у самостійне життя. Тепер вона стала «дитиною», і я «удочерив» її, щоб провести до тієї межі, за яку живим не дано заглянути. 

Це звичайна життєва сумна історія, але бувають набагато гірші. Мені відомо, що світ – дуальний, і все у ньому має свою протилежність, компенсується та урівноважується нею. Я почав шукати її,  як альпініст щілину у скелі, щоб забити гак  і пропустити через нього страхувальну мотузку.

Важко спілкуватися з людиною, що генерує нав'язливі ідеї та має істеричний вибуховий характер. І це кожен день без вихідних. Для збереження свого психічного здоров'я  позначив це спілкування як тренінги з психологічної підготовки. Фізична – теж у наявності. Щоденні візити до матері – це в сумі 11 кілометрів на велосипеді та ще  декілька кілометрів пішки по іншим повсякденним ділам. Раз я вже буваю недалеко від озера, то вирішив використати його для щоденного плавання, адже це теж позитив. Таким чином ситуація була урівноважена створеними опорними рятівними точками.

22 вересня, субота, 75-й день, +15°С.

Днів десять, як літо зійшло нанівець. Погода стала  осінньою, проте я вже адаптувався та  урізав втричі дистанцію запливу – обережність не буде зайвою. Тепер мої водні процедури мають фази: долаю психологічний бар'єр, заходжу у воду, пірнаю; стрес від холодної води змушує мене інтенсивно гребти; через метрів п'ятдесят настає адаптація і вода вже сприймається доброзичливою. Далі пливу  розслаблено, відчуваючи поверхнею шкіри приємну прохолоду. Руки підводжу до самої поверхні – пальці розрізняють тонкий тепліший шар води; насолоджуюся цим відчуттям. Коли  вийшов на берег, мою увагу привернув потужний сплеск – десь поруч пірнув якийсь звір. Чую цей звук не вперше, але побачити, хто це, так і не встигаю. Сьогодні цікавість взяла верх і я дізнаюсь у рибалки-завсідника, що озеро облюбувала норка. «Ну, слава богу, що не Лох-Неське чудовисько», – подумалось мені.

23 вересня, неділя, 76-й день, +11°С.

Свинцеві хмари затягнули небо, краплі дощу витанцьовують на калюжах. Числа і дні тижня вже давно не мають значення, а тільки погода. Звичайно, я купався колись  і під час дощу, але тоді було набагато тепліше.

Одяг покладений на поліетиленову плівку – нею ж і вкритий. Стою на березі, долаю психологічний бар'єр, дощ посилюється і цим підганяє мене – дороги назад немає. І ось, холодна вода омиває моє тіло – я пливу...

За межею страху мене чекала перемога. Вірно підмічено: «Не такий страшний чорт, як його малюють», в цьому я переконувався вже не раз. Єдиний справжній страх – страх смерті. Він закладений в людині на інстинктивному рівні, тому його складно позбутися. Всі інші – це наші психологічні установки прищеплені у середовищі соціуму.

24 вересня, понеділок, 77-й день, +9°С.

Фоновий шум розпізнаю як звуки дощу.  Голова автоматично включається в роботу, визначаю, хто я і де.  Усвідомлюю себе, розриваю залишки сну, ліниво розплющую очі. Через кілька хвилин сигнали будильника дають старт новому дню, який нічим не відрізняється від довгого ланцюжка попередніх. Черговий «день бабака» – в ньому нічого не змінюється, хіба що тільки погода...

За вікном холодно, похмуро і дощить – під ковдрою тепло, затишно та солодко-сонливо... важко вийти із зони комфорту, але треба зробити перший крок і я роблю його.

27 вересня, четвер, 80-й день, +13°С.

Сьогодні сонце просвічувало крізь тонку пелену хмар, віщуючи поліпшення погоди. Хоча повітря прогрілося, однак вода крижана,  до такої температури адаптуватися нереально. Починаю замерзати, горло і ноги нижче колін першими реагують на холод палючими хворобливими відчуттями. Тому з режиму плавання переходжу у режим загартовування – за 20-30 секундне плескання не встигаєш замерзнути.

7 жовтня, неділя, 90-й день, +9°С.

Чудовий сонячний ранок. У моєму басейні прибуло. Всевишній прикрасив озеро трьома чудовими білими лебедями, які неподалік від мене плавали граціозно зігнувши свої довгі шиї. Невеликий вітерець холодив тіло, підганяючи мене до дії, і я заскочив у воду...

Коли вже майже одягнувся, то почув часте ляскання. Озирнувшись, побачив трійку величних птахів, що злітали вдаряючи своїми сильними крилами об поверхню води. Курликаючи, вони попрощалися зі мною і через хвилину зникли за обрієм. З моїм уходом Всевишній звернув декорацію.

15 жовтня, понеділок, 98-й день, +5°С.

Я мчу на велосипеді скрізь світ покритий інеєм. Зустрічний потік повітря облизує мене холодом: мерзнуть руки, бажання залізти у воду відсутнє. Однак знаю, що шлях до озера лежить через будинок матері, в якому  і відігріюсь. Трюк у тому, що якщо зайти в тепле приміщення з вулиці на якийсь час, а потім вийти знову, то відбувається адаптація організму, знижується  температурний поріг чутливості.

Ось я і біля озера, і щоб зберегти тепло одягу, загортаю його в куртку. Психологічний бар'єр перед холодною водою вже давно відсутній, тому легко і не роздумуючи занурююся. Після водних процедур почуваюся комфортно. Незважаючи на те, що температура повітря +5°С, ще хвилин з десять проходжуюсь берегом, віджимаюся в упорі лежачи. Прекрасне відчуття здоров'я, психологічної рівноваги, єднання і гармонії з навколишньою природою.

18 жовтня, четвер, 101-й день, +10°С.

Спокійні води озера віддзеркалюють зарості посохлого очерету. Над водною гладдю легкий ледь помітний серпанок – це все, що залишилося від ранкового туману. Біля водойми дерева з пожовклим рідким листям завмерли у своїй осінній задумі. Сьогодні я зібрав намисто із 101 дня купання. Поставлена ​​мета досягнута, але немає задоволення від цього і якось сумно.  Навіть найдовші дороги завжди закінчуються. Згадав епізод із фільму «Мирний воїн», де головний герой разом із наставником сходить на гору. Той обіцяє показати хлопцеві щось чудесне. Після тригодинного важкого підйому, досягнувши вершини, крім звичайної каменюки головний герой нічого не находить. Він розчаровується у своїх очікуваннях і ображається на підставу з боку старого.  Проте з часом до нього приходить розуміння і хлопець вимовляє навздогін наставнику, який пішов: «Шлях робить нас щасливими, а не мета».

***

Після п'ятиденної перерви я продовжив купання. 12 листопада занурився в озеро у 121-ий раз і на цій цифрі вирішив завершити свій купальний сезон. Температура води була +4°С, а повітря –  +3°С. Через день погода погіршилася, весь час йшов мокрий сніг – на порозі була зима...

 

Павло Тужик,  листопад 2018  

Немає коментарів:

Дописати коментар