СКЛАДНІ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОСТИМИ ПРИКЛАДАМИ. ІЛЮСТРАЦІЯ

Мавпа знайшла у важкодоступному місці банан. Кілька спроб дістати його не увінчалися успіхом – довжина руки виявилася недостатньою. Тоді вона взяла  палицю, що була поряд, і використала  її – їжа була здобута.

Якщо мавпа ніколи не бачила, як користуватися палицею і сама знайшла розв’язок задачі, то це дія розуму – УМ.

Якщо вона підгледіла за такими діями у своїх родичів або людей, то це вже універ, ОСВІТА.

Якщо мавпа в наступних випадках буде діяти таким же чином, то виробиться умовний рефлекс –  СТЕРЕОТИП.

Здатність отримувати та використовувати знання, це    ІНТЕЛЕКТ.

Якщо мавпа на додачу ще вміє застосовувати камінь, щоб розколювати кокос, використовувати водойму для відмивання від бруду фруктів, то вона взагалі вже ІНТЕЛЕКТУАЛ.

Якби мавпа могла говорити та показувала б  таким чином свою широту знань, то це вже називалося б – ЕРУДИЦІЯ.

Якби мавпа знайшла банан, але, не бувши голодною, не пройшла повз, а змогла б усвідомити, що прийде ранок, а разом з ним і відчуття голоду, то вона сховала б його на сніданок – це вже МУДРІСТЬ.

Якби мавпа знайшла банан, але, не бувши голодною, пройшла повз, то це ПОФІГІЗМ, а якби почала цим бананом грати в футбол, то це вже РОЗПІЗД@ЙСТВО.

Павло Тужик, грудень 2020 р.


Немає коментарів:

Дописати коментар